Jenn Jempa Jennini,,,,,,

Odödlig?

Publicerad 2011-01-29 10:00:12 i Allmänt

Måste vi inse att han inte är odödlig, jag vet inte, vi vill nog inte inse, för då känns det tugnt och hoppet om livet försvinner lite, fast vi vet att han alltid kommer finnas i våra tankar. Med tanke på hans liv och vad han har stått ut med är det fantastiskt, nästan obegripligt faktiskt att han fortfarande lever, han är dessutom ganska gammal. "världen pustar ut" är rubrikerna när den största av dom största får åka hem efter 2 nätter på sjukhuset. En varningssignal för världen att vi kanske måste förbereda psyket på att han faktiskt kan försvinna, att han kanske inet alltid kommer att finnas.

Mina tankar går ofta till Globen, när han kom in på scenen, rakryggad, ödmjuk, efter 27 år instängd i en cell. Hela Globen stod upp, nästan bara svarta människor,,, knytnäven i luften när dom körde sin nationalsång. Jag har aldrig hört en nationalsång sjungits med sådan stolthet någonsin vare sig före eller efter det.

Jag tänker nog fortsätta tro han är odödlig,,, ett tag till iallafall,,, han fick ju faktiskt komma hem igen

Kommentarer

Postat av: soffie

Publicerad 2011-01-29 18:01:51

Vilken tur han fick komma hem,När jag var i SydAfrika var vi ute på Robben Island och gick in i Mandelas cell där han satt så många år helt obegripligt,usch va hemskt,

kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela