Jenn Jempa Jennini,,,,,,

Politik eller nåt

Publicerad 2008-05-27 13:40:36 i Politik eller nt

Om man har ett mycket offentligt jobb och är mycket offentlig person och ens jobb påverkar alla i det landet man bor i, borde inte ens arbetsbeskrivning vara offentlig? Finns det någon arbetsbeskrivning för vår statsminister??? Den vill jag gärna se. Jag har grymt svårt att tro att det står "fika med Bush" i den. Jag har också svårt att tro att det står: "ignorera alla rattfyllerister, lös möjligen problemet om några år".

Tänk att det finns människor i detta lilla land som faktiskt INTE kan tänka sig alkolås i bilen. NI SKA INTE HA KÖRKORT. Det måste kunna gå och fixa till problemet rattfylla. HUR? Himmla enkelt, alla bilar som säljs ska ha alkolås inmonterat, det ska vara lika självklart som att att ha en ratt. Vi privat personer kan faktiskt visa vad vi vill, nämligen inte köpa bilar som inte är alkohollås i. SMART VA?!

När jag går hem från dagis med barnen vill jag INTE bli rammad på trottoaren av någon idiot. Jag tycker jag som medborgare har rätt att kunna vara säker på att jag INTE blir rammad. Iallafall säkrare än vad läget är nu.


Om vi har lagar som är lätta att bryta måste vi väl göra det så svårt som möjligt för folk att bryta dom?! VA??????

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela