Jenn Jempa Jennini,,,,,,

Midsommarafton, fast inte hos mig

Publicerad 2008-06-20 23:29:09 i Allmänt

Idag  är det midsommar afton, alla festar och fixar, jag valde att stänga in mig själv i mitt radhus. Det var skönt. Fast konstigt tomt och tyst utan mina barn. Fast jag känner nog att hjärnan långsamt försöker hitta tillbaka till synk med övriga mig. Jag har vilat, kollat på Anne på Grönkulla, städat. På kvällen var det en film på tv, en bra sådan kors i taket. Chocolate. Helt ok. Dammsugarn kom fram och golvmoppen också. Rätt ok naglar blev det också.

Medis igår var toppklass. Precis lagom och en riktigt medissommarkväll.Kul att hinna prata lite med Pelle i lugn och ro också. Tänk att han ska bli morfar i höst, han är ändå "bara" 45 år. Men jag tycker han ska flytta faktiskt, det är inte charmigt att bo hemma hos mamma när man är 45 år. Hur bekvämt det än är faktiskt.

Ibland måste man passa på att ta den barnledighet man kan få fast man kanske inte direkt har något planerat. Jag längtar mycket efter dom nu. När den längtan börjar, tänker jag först på hur små näsor dom har. Små pyttesmå näsor. Så söta. Kalle och Lisa är väldgit väl skapade liskom. Helt snygga faktiskt. Lisas hår är lite,,,, vilt men det gör ju inget. Inte så många smsrapporter har jag fått. Bara att farfars änka Ulla har slutat äta nu. Hon är på g bort, men hon är ju typ 89 så det är inte så konstigt.

Den är våren gick fort tycker jag. Jag har inte hunnit stanna upp riktigt och hängt med, bara kört på. Det är då man halvsupar tillslut och hjärnan slutar synka. Ska bli skönt med semester. Och Mallis, kul ska det bli. Skönt att man redan vet hur det ser ut och allt. Det blir så mycket,,, ,enklare då. Det tar inte så lång tid och liksom landa och vänja sig vid stället. Vi har pratat så mycket om Mallis under året så barnen kommer att känna igen sig vilket också är skönt. Vi har tittat på korten en del. Planet går astidigt på morgonen från Arlanda. Men det blir bra, Då kanske dom sover på planet lite. Lisa pratar mycket om att hon måste ha bälte på sig i planet. Det ville hon verkligen inte förra året. GALLSKREK, fast hon var ju sjuk då också så hon kanske hade ont i öronen.  Bara så ni vet så tänker jag fixa denna flygresa UTAN bärbar dvd. Det är inte tillräckligt långt för att det ska vara nån sport. Och så intresserade är dom inte heller tror jag. Faktiskt tittar inte Kalle på Bolibompa så mycket längre utan är ute på gården i stället. Och dom är duktiga på att komma in när maten är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela