Jenn Jempa Jennini,,,,,,

Gotlandsfamilj

Publicerad 2008-06-01 09:37:04 i Polare

När jag var liten var jag på Gotland varje sommar.Vi hyrde hus. När jag var 6 år började jag rida hos en familj i Hamra. Efter några år hade dom lånat ut hästarna till en familj i Vamlingbo, så jag hände där i stället. Detta är min Gotlandsfamilj. Dom har 3 döttrar, Anna Lena, Sara och Elin. Anna-lena är ett år yngre än mig och Elin är,,, typ 25. Hon var 2 år när jag lärde känna dom. Dom här  är alltså uppvuxna på en bondgård nere på Sudret. Deras föräldarar Anita och Nisse bor kvar men har inga kor längre.Jag åker ner dit en gång varje sommar typ och softar. Innan jag hade barn var det projekt varje år. Typ hojade runt sudret och sen softa, läste så många böcker som möjligt på 4 dagar eller stickade som en galning.Det är lantidyll på högsta nivå och super men efter några dagar måste ju asfaltsbarnet hem till civilisationen, hahah. Hur som helst, dessa tre döttrar, bor på fastlandet., ALLA 3 har skaffat sig mycket mycket underbara killar.(var det dom 3 sista som fanns eller) Två Patrik och en Fredrik. Anna-Lena och Sara är gifta och Elin är baske mig inte långt ifrån tror jag. När jag skriver på min blogg neggo om Norrort skriker AL och P högt för dom bor där. Hahaha. Dom bor i en villa i Upplands Väsby jättefint men HALLÅ det finns villor i Enskede också. HAHAHA. Jag och AL har mest kontakt. Sara och jag mailar då och då och ses kanske en gång om året. Sist var för ett år sen när hon gifte sig. (jag höll tal på middagen, jag är bäst) Elin och jag ses faktiskt då och då och i höstas var det very much av detta för hennes P är målvakt i Hammarby bandy, så vi har stått och huttrat på ZInken under säsongen. Helt kul faktiskt. Så är det med den lilla familjen,,,, dom är bäst. Jag är såååå nöjd att dom finns och har styrt upp liven så bra. (kunde ha varit jag men ICKE). Hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela