Jenn Jempa Jennini,,,,,,

A det är så det funkar,,, eller,,,,

Publicerad 2008-06-25 10:49:07 i Allmänt

Okej man sover på natten. Man behöver visst antal timmar sömn beroende på hälsostatus och vad vi har gjort under dagen. Sen sover vi, vi vilar organen, kroppen, musklerna och har vi tur hjärnan också. När vi vaknar ska vi använda den energi som vi har samlat under natten till dagens kommande aktiviteter. DÄRFÖR kan vi inte räkna med att orka hur mycket som helst utan att vila imellan, det är så det funkar. ALLTSÅ, kan vi inte räkna med att orka hur många timmar som helst i vaket tillstånd utan vila. Om vi tänker på det och accepterar det, behöver vi inte bli stressade på kvällen för att vi faktiskt har utnyttjat kroppens energi en viss tid och därför inte får mer gjort förens vi har vilat.

Detta mina vänner, ska jag tänka på varje kväll ett tag därför att, OFTA vill jag ha mer energi än jag har när barnen har somnat och försöker hålla mig igång för att göra saker FAST kroppen inte har någon energi för att utföra något alls. DETTA mina vänner är att acceptera vår kapacitet och vara snäll mot oss själva. Alltså INTE pressa oss eller våra organ till maxat när vi inte har något att ta i från. DETTA mina vänner gör att vi kommer att känna oss mer utvilade och ta bättre vara på den energi vi har när vi har det.

OCH det gäller att använda energin på dagen till saker som vi kan känna oss ok med att ha använt energin till. När vi på kvällen känner att energin är slut är målet att känna att vi har använt energin under dagen bra och att det är ok att nu låta oss vila.

HAJAR NI????

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela