Jenn Jempa Jennini,,,,,,

IBS = jävligt dålig mage

Publicerad 2008-07-08 08:49:43 i Allmänt

IBS är asjobbigt. För ett tag sen fick jag diagnosen kraftig IBS. Nääää menar ni. Efter typ 3 helvettes år av kramper i magen så fort jag har käkat något och 3 helvettes år av jobbiga undersökningar så har dom kommit fram till IBS. Vad händer nu. JOOOOO lär dig leva med det,,, eller FÅ EN MEDICIN SOM FUNKAR. Okej, jag väljer ALTERNATIV 2. Bra där,,, jag gjorde ÄN EN GÅNG RÄTT VAL. Fan va jag är braaaaaa. Så nu tar jag två tabletter varje morgon och låter dom verka innan jag äter något. INTE EN KRAMP HAR KOMMIT SEN DESS. Jag är mycket nöjd. Jag kan återigen gå utanför dörren, jag behöver INTE ha hela plånisen med femkronor ifalla jag måste springa på toa på stan.

Däremot undviker jag förståss att gå ut och käka för det är SÅÅÅ INTE LAKTOSFRITT när man inte gör käket själv. Och det är dumt, för det finns ingen vettig anleding till att alla restauranger och fik övergår till LAKTOSFRITT. Det är ingen skillnad i smaken och DÅ KAN ALLA ÄTA UTAN ATT MÅ DÅLIGT. Okej det kanske är liiiiite dyrare med laktosfritt MEN DET HAR NI RÅD MED SÅ MYCKET BETALT NI TAR FÖR EN JÄKLA SALLAD. Det är pissdyrt att käka ute nu för tiden. Man får inte mycket för pengarna heller. SKÄMS PÅ ER ALLA RESTAURANGER OCH FIK.

Kommentarer

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Publicerad 2008-07-08 09:08:13

Tack å Tack :)

Näe vi bor i Hammarstrand :) Kram!

Postat av: N I C O L E

Publicerad 2008-07-08 09:12:22

just nu jobbar jag extra bara, håller på att lägga in kunder i en databas, vad jobbar du med ?

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Publicerad 2008-07-08 09:13:12

Det ligger bara 14 mil ifrån Sundsvall, det ligger i Jämtland :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela