Jenn Jempa Jennini,,,,,,

MÄRKLIG MÅNDAG

Publicerad 2013-02-19 21:39:32 i Allmänt

Måndagen började ganska bra och som vanligt. Iväg med barnen och iväg till sjukgymnast. Hann faktiskt ta en fika och börjar skriva på hemtentan mellan för jag var tidig in till staden. På väg hem börjar dock dagen bli annorlunda och märklig. Mamma ringer när jag är på väg hem och säger att läkaren på Danderyd har ringt och tycker att hon ska komma ut till morfar eftersom han är mycket dålig. Efter någon timme ringer hon igen och det har beslutats att vi ska samlas hos morfar. Jag ringer pappa som avbokar flera möten för att kunna ta Kalle och Lisa och jag och mina tar osssså fort vikan ut till Danderyd. Jag är liiiite i upplösningstillstånd i detta läge. VAD HÄNDER. Gubben vaknar till när alla är samlade och börjar sjunga. Detta håller sedan på resten av dagen från och till och på eftermiddag/kvällen har febern gått ner och värderna har blivit bättre. Eftersom pappa är med barnen passar jag på att stanna ganska länge hos morfar. Han pratar lite då och då och bla. beställer han fem bakelser till sin födelsedag. Han fyller 94 år den 24 mars. Han pratar lite om saker i livet förstår vi. Kanslihuset nämns där han jobbade många år inne i stan. Också nämner han något om en tomt och här ska vi bo. Vi gissar att han pratar om när han och mormor för snart 50 år sedan tittade på tomten i Täby där dom byggde Mosstorpet, huset där vi alla fem barnbarnen höll till mycket och som han sålde för bara några veckor sedan. Denna konstiga måndag slutar med en väldigt trött och småstressad Jenny som kommer hem dock till glada barn men har också en hemtenta och skriva.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela