Jenn Jempa Jennini,,,,,,

Dåliga vibbar på bloggar

Publicerad 2008-09-28 09:08:52 i Allmänt

Jag läser dagligen vissa bloggar,,, en av dom är en Mammajessica och hennes liv med hennes dotter och sambo, (fast sambon näms typ aldrig) Hur som helst är denna Jessica ganska ung,,jämfört med mig,, närrå, eller jo men vad jag vill säga är att hon var ung väldigt ung när hon blev mamma. Hon har den senaste tiden fått neggokommentarer på sin blogg.Okej,, man behöver inte hålla med om allt eller vara helt possitiv men dom här kommentarerna har varit direkt kränkande, förudmjukande och enligt mig HELT OBEFOGADE.Folk får tycka vad dom vill, visst jag tycker inte heller man ska skaffa barn innan man har jobb och så men OM det nu händer ändå, så gillar jag verkligen dom som tar sitt ansvar, nämligen, jobbar, försörjer, lär barnen hoja, må bra, och så vidare. OCH DET GÖR JESSICA. Man ska hålla sig inom lagens gränser, vare sig man har barn eller inte,,, SÅ MAN FÅ VÄL INTE HA SEX INNAN 15, ELLER HUR ÄR DET NUFÖRTIDEN MED DET DÄR? Inte vet jag,,, men om man ändå har det och gör något som man inte ska och inte så smart SÅ ÄR DET SÅÅÅ MOGET ATT SEN TA ANSVAR FÖR SINA HANDLINGAR. Om man gör så gott man kan med tanke på sina förutsättningar så är det bra, speciellt om utgången blir bra, ATT BARNET MÅR BRA, MAMMAN MÅR BRA OCH LIVET FLYTER PÅ.Jessica säljer INTE knart, hon KNARKAR INTE, hon super sig inte full varje dag, hon lämnar inte bort barnet varje helg för att gå ut och festa. VAD EXAKT GÖR HON FEL? Oansvarig möjligen när hon för flera år sen blev gravid ,MEN HON TAR SITT ANSVAR. Och som nån skrev,,, inte vågade berätta hemma,,, JAG VAR NÄSTAN 30 NÄR JAG BLEV GRAVID,,, DET VAR INTE HELT LÄTT ATT BERÄTTA. det beror på hur livet ser ut och så vidare.

Jag vet flera föräldrar som är mycket äldre än Jessica och inte alls tar ansvar för varken barnen eller sig själva. Dessutom kommer jag ihåg hur mitt liv såg ut när jag var typ 18. INTE SÅ SUNT OCH BRA SOM JESSICAS IALLAFALL.

Jag blir bara ledsen och tycker det är synd att folk ska attackera så hårt i bloggar när dom faktiskt inte har nån bra grund. Man kan ju inte anklaga Jessica hur länge som helst för att hon blev gravid före 15 liksom,,,, DET GÅR INTE ATT ÄNDRA OCH DET VILL VI INTE HELLER FÖR JESSICA OCH HENNES LILLA  FAMILJ ÄR KLOCKRENA. I LOVE YOU GUYS.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-09-28 11:55:41

Håller helt och hållet med dig. Det är så jobbigt med folk som sätter sig över andra och tror de vet allt. Hon har ju tagit ansvar och hennes barn mår bra, det är det viktigaste.

Jag har själv drabbats av folks dömmande. Eftersom jag är blind kan jag inte ta hand om ett barn, så är det enligt dem.

Jaja

Hoppas du har en fin söndag!!

Stor kram.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela