Jenn Jempa Jennini,,,,,,

Hur var det med moralen?

Publicerad 2008-07-06 17:21:02 i Politik eller nt

Vissa saker som för mig är självklara är inte alls självklart för andra.Ok, jag köper det. Bara man kommer ihåg att MAN ÄR ANSVARIG FÖR SIG SJÄLV OCH VAD MAN GÖR.

Jag har förståss som alla andra vissa värderingar, mål och  sånt. OM jag gör tvärtemot vad jag tror på blir det förståss kaos. Jag kommer tappa respekten för mig själv och inte kunna följa mina värderingar och vad jag tror på. Detta kommer innebära kaos därför att jag då har gått bort från min "HUVUDVÄG" och inte har några riktlinjer att följa. Detta kommer att innebära att jag inte kommer att fatta bra beslut och göra saker som jag mår bra av eller behöver göra för att livet ska flyta på så bra som möjligt. OM jag går ifrån min "väg" kommer Kalle och Lisa bli förvirrade eftersom dom inte vet vad som gäller. Ok, EXTRA viktigt att följa sin moral, värderingar och sånt är det om man ligger i riskzonen för "medberoende".


Om jag har någon kompis som gör saker som absolut är så långt ifrån allt vettigt jag tror på, vill jag ju inte vara kompis med den personen längre. NEJ mina vänner behöver INTE ha samma värderingar som jag. Men lite åt mitt håll måste det vara annars går man ju inte i hop.


Alla mina "mammavänner" har ju liknande syn på världen, uppfostran och sånt annars hade vi ju inte umgåtts. Va himmla konstigt det blir om folk säger saker och sen gör precis tvärtom. Jag tappar totalt respekten för såna människor, eftersom dom är oärliga mot sig själva och andra. Det går helt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela