Jenn Jempa Jennini,,,,,,

Stå för sina misstag är bra om man kan tror jag ,,,,

Publicerad 2008-08-22 10:04:40 i Allmänt

Jaha då kör vi,,,

Misstag,,, det görs och förhoppningsvis lär man sig av dom. Man kan också bli skrämd av sina misstag och därför sumpa nåt bra för att man är lite "skadad" av vad som hänt innan.

Det är bra om man kan står för sina misstag. Erkänna för andra och FÖR SIG SJÄLV att man har klantat och sen försöka göra det bästa man kan av situationen, med dom förutsättningarna man har.

Jag har klantat mig till oändlighet kan man säga, genom att skaffa barn för tidigt i förhållandet. OCH VILKEN NIT JAG GICK PÅ. Men nu gäller det att göra det bästa av situationen, mitt klanteri och göra tillvaron så bra som möjligt. DET ÄR JU INTE KALLES OCH LISAS FEL ATT JAG HAR KLANTAT MIG. HAHAHA.

Jag hade inte kännt deras far speciellt länge när vi skaffade barn och det resulterade förstås i att han inte var helt ok och honom skulle man ju inte ha skaffat barn med, men nu är dom här 2 stycken dessutom.

Det är liksom bara tuta och köra,, nu ser livet ut som det gör och om jag ska sitta och vara bitter så mår jag skitdåligt och då kan jag inte ta hand om Kalle och Lisa och tro det eller ej, MEN DET ÄR MIN LAGLIGA SKYLDIGHET ATT TA HAND OM DOM. Och eftersom jag är en rätt laglig person så gör jag väl det då,,,, :)

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2008-08-22 10:15:23

Ha en fin dag! :)

Postat av: Anna

Publicerad 2008-08-22 10:33:23

Instämmer med det du säger visst gör man sin fel..men det tyder på att du är en känslomänniksa som följer ditt hjärta..vem kan klandra det.Hoppas du får en fin dag gumman kram

Postat av: Madde

Publicerad 2008-08-22 11:23:22

Visst är det lång tid. Känner redan att jag vill att klockan skall bli hemgång så jag kan hämta hem mitt lilla charmtroll och pussa på honom :)



Kramis

Postat av: Madde

Publicerad 2008-08-22 11:28:06

Inget som säger att man skall vänta hur länge som helst att skaffa barn. Andra kan bete sig som skit efter 10 år. Så det finns inga garantier :)

Postat av: Christin

Publicerad 2008-08-22 20:00:37

Hej!!! Tack för att du hittat till min blogg o dina kommentarer...Jag håller fullständigt med dig i detta inlägg o jag kan säga som så att jag hade 10år totalt med mitt X , det spelar ingen roll hur länge eller hur kort, de kan vara svin oavsett...Du känner inte ens en människa efter 10 -11år även om man tror det...Kram på dig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenn

Ensamstående med två barn och har hösten 2012 slutat jobba och börjat plugga på högskola. Har fibromyalgi och försöker göra det bästa av situationen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela